Chris Schook

Overlijden Chris Schook

Op 1 december 2008 overleed ere-voorzitter Chris Schook. Hij was al geruime tijd ernstig ziek, maar zijn overlijden kwam voor iedereen binnen RAS toch als een grote schok.

Chris Schook 50 jaar lid van RAS en heeft vele functies binnen de club bekleed. Hij was de belichaming voor alles waar RAS voor stond en staat: Openheid, sportiviteit en vriendschap. Hij heeft de vereniging in moeilijke jaren gediend als voorzitter en wist altijd de juiste toon te vinden. Hij was ook geen bestuurslid, die in een ivoren torentje wilde zitten.

chris-schook

Veel meer was hij de man die, ook als voorzitter, onder zijn RAS-vrienden wilde zijn. Chris Schook was en zal voor altijd “Mister RAS” blijven.

Tijdens de viering van het 75-jarig jubileum kreeg hij van de Gemeente Den Haag nog de stadspenning vanwege zijn vele verdiensten voor de club en de maatschappij. Ook werd hij benoemd tot lid van de Orde van Oranje Nassau. Daarnaast was hij in het bezit van de Zilveren KNVB-speld.