Buurthuis van de Toekomst

Het clubhuis van RAS is m.i.v. afgelopen zaterdagmiddag (11 mei 2013) officieel "Buurthuis van de Toekomst" geworden.

Onder het toeziend oog van een aantal van onze grootste talentjes (RAS F1) en een aantal afgevaardigden van de Haagse media, monteerde wethouder Karsten Klein het felbegeerde bordje dat de status van onze kantine in een keer verhoogde. Tijdens een feestelijke bijeenkomst voorafgaand aan deze gebeurtenis bracht voorzitter Mark Voogd de voorgeschiedenis nog eens ter sprake. In zijn speech haalde hij nog eens aan dat RAS eigenlijk al een clubhuis van de toekomst-avant-la-lettre was. Immers, al jaren biedt onze club onderdak aan verenigingen en organisaties van omliggende wijken.

Toen de wethouder in 2011 dan ook met zijn plan voor dit soort buurthuizen kwam en daarmee zijn visie op de maatschappij introduceerde, waren wij direct enthousiast. Wat is er immers mooier om ons clubhuis te laten gebruiken en daarmee de sociale cohesie in de wijken te vergroten? Met steun van de gemeente hopen wij dit in de toekomst nog uit te kunnen breiden.

Mark Voogd: "Wij kunnen het natuurlijk niet zonder de gemeente. Ons clubhuis zal moeten worden aangepast aan de eisen van deze tijd. Wij rekenen daarom ook op steun van de kant van de wethouder"

RAS, dat vooralsnog samenwerkingsverbanden heeft afgesloten met o.a. Middin, De Haagse Scheidsrechtersvereniging, Vóór Welzijn, twee kaartclubs en een dansvereniging, is nog steeds op zoek naar organisaties die het Buurthuis van de Toekomst nog meer inhoud kunnen en willen geven.