Geschiedenis

Bent u ook benieuwd naar de geschiedenis van Hvv RAS? Wij zullen proberen zoveel mogelijk informatie uit het verleden te publiceren op onze website. Heeft u nog oude krantjes, foto's of andere documenten uit het verleden? scan deze in en mail naar bestuur(@)hvvras.nl

De oprichting van RAS

De oprichtingsvergadering van RAS werd gehouden op 28 juli 1928 in de bovenzaal van Café-Restaurant EMMA aan het Regentesseplein. Onder leiding van de heer N. Wolters werden die avond 36 mensen lid van de vereniging en mocht de club 20 donateurs inschrijven. Bij acclamatie werden de heren Jacobs, Beurskens, Schaaf, Traksel en Wolters tot voorlopige bestuursleden gekozen. Na korte tijd trok de heer Beurskens zich echter alweer terug. Hij werd vervangen door de heer Vleeming.

RAS 1, in 1976 gepromoveerd naar de 4e klasse. Staand v.l.n.r. Jan Lobel(trainer), Piet van der Togt, Peter Rutjes, Freek Bakker, Loek den Broeder, Rinus de Bruin, Walter Visscher, Cees Glaudemans, John van de Westen, Gerard Massa(grensrechter) en Fred van der Linden(leider). Zittend  John Vogelaar, Gerrie Steyger,Jos Simons, Peter van de Velde, Jan Wilbrink, Henk Verkolf, Hans Massa en Jan ten Kate.

Klik hier voor het hele verhaal (De Haagse Voetbalhistorie)