RAS lijdt verwachte nederlaag bij kampioen Duindorp SV

13 mei 2017 14:30

Hamer, H.J.

Onbekend

Het eerste elftal van RAS heeft zaterdag een verwachte nederlaag geleden tegen kampioen Duindorp SV. Op Scheveningen stond na 90 minuten zomeravondvoetbal een 4-1 stand op de borden. RAS, dat volgende week gaat beginnen aan de nacompetitie, had geen enkel belang meer bij deze laatste officiële competitiewedstrijd en trainer Domingos had dan ook geen risico's genomen met zijn opstelling. Spelers die "op scherp" stonden qua kaarten of hier en daar een pijntje voelden, werden buiten de basis gelaten. Hierdoor kregen talentvolle jeugdspelers de kans om eens op dit niveau te acteren. Vooraf was dus wel duidelijk dat er geen eer viel te behalen in dit duel. Toch was de eerste echte kans voor RAS. Jeugdspeler Misjka Karypidis ging alleen op de doelman af, maar verzuimde de bal in het net te schieten. Wellicht door de zenuwen schoot hij de bal net iets te onbeheerst tegen de uitgelopen goalie aan. Daarna had Duindorp het betere van het spel en de 2-0 stand bij rust was dan ook terecht. Na de thee eenzelfde spelbeeld. Duindorp kwam al snel op 3-0 (Doelpunt van de week: Fraai afsandschot van een van de aanvallers van de Scheveningers), maar toen deed RAS toch wat terug. Een snelle counter werd door Mucahit Torun tot doelpunt gepromoveerd. En zo deed de jeugd toch goed mee in deze wedstrijd. Het werd voor de statistiek nog 4-1 alvorens de referee voor de laatste maal op zijn fluitje blies. Na afloop toch best tevreden gezichten bij de aanwezige technische staf van de RAS J0-19. De jeugd had laten zien dat men op dit niveau leuk mee kan doen. Natuurlijk: Het tempo ligt net wat hoger en er is wat minder tijd om de bal aan te nemen, maar de potentie is er zeker om er volgend jaar een mooi seizoen van te maken in de senioren-competitie.
RAS kan zich nu gaan opmaken voor de nacompetitie. Binnenkort wordt het programma daarvoor bekend. Wij houden u uiteraard op de hoogte.

Henk de la Haye.