RAS maakt misstap tegen Haagse Hout: Kampioenschap kan Duindorp SV nauwelijks meer ontgaan

Hvv RAS 1

Haagse Hout 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

8 april 2017

Onbekend

Het eerste elftal van RAS heeft zichzelf zaterdag een zeer slechte dienst bewezen. De ploeg van trainer Domingos (foto) verloor met 1-2 van Haagse Hout en kan de titelaspiraties in de ijskast zetten. Door deze nederlaag heeft Duindorp SV, de koploper in de vierde klasse B, nu een voorsprong van zeven punten op de geel-zwarten. Met nog vijf duels te gaan kan de champagne dus eigenlijk wel ontkurkt worden in Scheveningen. De nummer drie, DUNO, speelde thuis gelijk tegen GSC/Esdo en staat nu op nog slechts twee punten achterstand op RAS.

RAS maakte zaterdag geen moment de indruk nog in een kampioenschap te geloven. Het ging mee in het, overigens veel te harde, spel van de tegenstander en liet zich een paar keer uit de tent lokken. Mede daardoor kwam er van goed voetbal nauwelijks iets terecht. Tel daarbij op dat een paar spelers niet bepaald hun beste dag hadden en de nederlaag is verklaard.
Haagse Hout kwam al snel op voorsprong en dus liep RAS al vlug achter de feiten aan. Ondanks het heerlijke weer was het publiek de grote verliezer. Het niveau was, laten we het netjes zeggen, niet om over naar huis te schrijven. Een klein beetje tegen de verhouding in kwam RAS via Sander Huijbers op gelijke hoogte. Vlak voor rust rondde hij een, overigens prima uitgevoerde, counter af met een doffe knal: 1-1.
Na de thee leek de wedstrijd lang af te stevenen op een gelijkspel, maar dom balverlies op het middenveld gaf Haagse Hout de kans om weer op voorsprong te komen: 1-2 in de 65e minuut. Een paar minuten voor tijd kreeg RAS een opgelegde kans om toch nog een punt over te houden aan deze wedstrijd. De, overigens adequaat fluitende referee, gaf de thuisploeg een terechte penalty.

Jaouad Afkiran zette zich achter de bal, maar schoot de bal naast het doel. Dit bleek de genadeklap. RAS koos nog wel massaal de aanval, maar tot echt grote kansen kwam het niet meer, ook al omdat Haagse Hout spelers zich te pas en te onpas lieten verzorgen. De wedstrijd kreeg dan ook een blessuretijd van ruim 8 minuten, maar het mocht niet meer baten, zeker niet toen Nathan Navarro nog met rood naar de kant moest. RAS lijkt zich nu definitief te kunnen gaan richten op de nacompetitie. Laten we dat vooral niet vergeten: RAS maakt gewoon een prima seizoen door en heeft grote stappen gemaakt o.l.v. trainers Domingos en Barrett. Het zou mooi zijn als dat via de nacompetitie bekroond gaat worden met promotie. De komende weken kunnen wat dat betreft misschien mooi gebruikt worden als opmaat naar de apotheose van dit seizoen.

Henry de la Croix.