VERSLAG: RAS wint, in nieuw tenue, bij TAC'90

Hvv RAS 1

3 november 2018 14:30

Onbekend

Na weken wachten werd er vrijdag goed nieuws doorgegeven, want het nieuwe tenue was beschikbaar. Een eerste blik op de shirts, broeken en kousen leerde dat het de weken wachten zeker waard is geweest. Een zeer mooi tenue (Jordi had er drie ontworpen, de groep koos democratisch voor deze combinatie) met een logo op de zijkant van het tenue. Met dit als uitstraling heb je vaak al een psychologisch voordeel. Dat werkte goed bij het uitduel bij TAC'90: Er werd met 0-2 gewonnen.

Qua personele bezetting waren er de nodige ontbrekende spelers. Mitchell en Sander (geblesseerd) en Bianco (door werkverplichting afwezig) stelden Jordi voor een behoorlijke puzzel. Gelet op zijn fysiek moest Quincy in de spits om daar een vast aanspeelpunt te krijgen en werden er veel positiewisselingen gevraagd om het TAC`90 zo moeilijk mogelijk te maken.

In de 2e minuuut gaat TAC`90 in de aanval en wordt er door een aanvaller van TAC`90 een RAS verdediger ten val gebracht. De scheidsrechter weigert voor de overtreding te fluiten en daardoor krijgt TAC`90 een grote kans. Het schot treft het "houtwerk" en de stand blijft 0 - 0. TAC`90 zet vroeg druk en RAS kan zich nog niet goed onder de druk uit voetballen.

In de 7e minuut is er de eerste kans voor RAS uit een vrije trap. Jim plaatst de bal op de vrijlopende Adil maar Adil tikt de bal naast het doel.

In de 9e minuut een kans voor TAC`90 als Mario op een meter of 25 een perfecte sliding op de bal uitvoert en de scheidsrechter de spelsituatie ten onrechte als een overtreding aanmerkt. De vrije trap levert echter geen gevaar op.

In de 27e minuut lijkt Maupie de score te gaan openen als hij de verdediging te snel af is en alleen nog de keeper voor zich heeft. Maar de keeper weet met een reflex de bal te keren en zo de stand op 0 - 0 te houden.

In de 31e minuut een wat hachelijke situatie. Bij het uitverdedigen is er balverlies maar Dennis weet door adequaat op te treden een treffer te voorkomen. Naar de rust toe wordt de wedstrijd onvriendelijker en is Adel "slachtoffer". Hij wordt fors op de achillespezen gschopt maar de dader komt er zonder een kaart vanaf. Ook Jaouad krijgt een forse tik op het middenveld en ook hier blijft een kaart op zak.

Vlak voor rust moet Jim alle zeilen bijzetten om een TAC`90 treffer te voorkomen. Hierop volgend krijgt RAS drie opgelegde kansen, maar Jaouad (niet hard genoeg ingekopt), Adil, die de bal hard voorlangs schiet en uit een vrije trap van Souhail Jim die de bal net niet kan inkoppen, slagen er niet in het doel te treffen.. Zo is het met rust 0 tegen 0.

Wederom wordt in de rust de zaak weer op scherp gezet en komt RAS verassend uit de stratblokken. Souhail probeert Quincy te bereiken maar de bal is net te scherp. Na de rust gaat TAC`90 wel verder met forse overtredingen te maken en nu is Mario het lijdend voorwerp. Dit is wel de ommekeer want voor de scheidsrechter is de maat nu vol en komt er een einde aan het "gedoogbeleid".

In de 50e minuut wordt de ban door RAS gebroken. Uit een corner weet Adel de vrijstaande Quincy (foto) te bereiken die goed zijn lichaam gebruikt en de bal binnen kopt. 0 - 1!!!! TAC`90 moet meer aanvallend gaan spelen en daardoor komt er ruimte op hun helft. In de 54e minuut weten de TAC`90 spelers Ferdi alleen met een overtreding te stoppen. De toegekende vrije trap wordt door Maupie helaas net naast de goal geschoten.

In de minuten hierop twee hachelijke momenten voor de RAS goal maar bij de eerste situatie weet Jim erger te voorkomen en bij de tweede aanval wordt de bal naast geschoten.

In de 61e minuut laat RAS na de wedstrijd al in het slot te gooien. Maupie wordt op links aangespeeld, hij dreigt een actie buitenom te maken maar verrast de verdediger met een panna (bal tussen de stokken door) . Hij geeft een strakke voorzet maar helaas raakt Quincy de bal verkeerd en gaat de bal langs de verkeerde kant van de paal.

In de 69e minuut moet een aangeslagen Ferdi zijn plek afstaan aan Misjka die op de rechterflank gaat spelen. Verdedigend blijft RAS zijn mannetje staan en moet Dennis in de 79e minuut zich strekken om een schot bekwaam tot corner te verwerken.

De irritatie aan TAC-zijde loopt verder op en de scheidsrechter doet het in een paar gevallen (slechts) met geel af. In de 87e minuut wordt er een tweede wissel doorgevoerd en vervangt Faysal de moe gestreden Maupie.

In de 89e minuut is het Faysal die aan de wieg van de aanval staat, die een verdiende tweede treffer oplevert. Faysal pikt de bal op het middenveld op en passeert een tweetal TAC-spelers. Het lukt de TAC verdedigers niet de bal af te pakken maar ze raken wel de bal die daardoor bij de vrijstaande Adel komt. Die weet wel raad met dit buitenkansje en jaagt de bal in de touwen 0 - 2!!!!

In de 91e minuut wordt het nog bijna 0 -3 als Quincy de bal op de lat knalt, bij de rebound staan helaas twee RAS-spelers buitenspel. Maar na een korte blessuretijd fluit de scheidsrechter voor het einde en is RAS wederom winnaar.

Na de wedstrijd is de sfeer in de kleedkamer zeer uitbundig en wordt er gespeculeerd wie er man of the match zou moeten worden. Maar deze zege is een echte teamprestatie met sommige spelers die er net ietsje boven uit zijn gestegen. Maar het hechte collectief was DE basis van de overwinning.

Komend weekeinde heeft het eerste geen wedstrijd en kan er rust genomen worden. De 17e november zijn we gastheer voor Loosduinen. Loosduinen staat derde en RAS vijfde met 16 tegen 14 pounten! Een zeer belangrijke wedstrijd om de aansluiting met de kop te kunnen behouden.

Afgelopen zaterdag stonden er meer als 100 toeschouwers langs de lijn, ik reken er op dat we dat op de 17e zullen overtreffen.

Wim