RAS komt twee doelpunten tekort voor promotie

Hvv RAS 1

Semper Altius 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse/4e klasse 4) nr12 3B-HPK4B-MPK nacompetitie

3 juni 2017 14:30

Brouwer, W.

Onbekend

Een wedstrijd met 8-1 (!) winnen, maar na afloop toch verslagen spelers op het veld. Het gebeurde zaterdag aan de Albardastraat, waar RAS twee doelpunten tekort kwam voor promotie naar de derde klasse. Een dramatisch einde van een verder toch zeer mooi seizoen.

Voorafgaand aan het duel werden er nog grappen gemaakt: Het zou toch wat zijn als RAS met grote cijfers van Semper Altius weet te winnen en Oegstgeest de sterke derdeklasser Quick Steps zou verslaan...... Echt realistisch was dit echter niet te noemen en dus maakten de meeste aanwezigen zich op voor een gezapig potje voetbal. Dat was het eigenlijk ook in de eerste helft. RAS was de bovenliggende partij, maar kwam slechts eenmaal aan scoren toe. In de 7e minuut was het Maurizio Resodiwirjo die de geel-zwarten aan de leiding bracht. RAS kreeg wel een paar kansen op meer, maar verzuimde af te ronden. Onder heerlijke omstandigheden werd begonnen aan de tweede helft. Bij Semper bleek de fut eruit en toen RAS binnen een paar minuten wegliep naar 4-0 (Doelpunten Jaouad Afkiran (2x) en Bianco Sieck), realiseerde de technische staf ineens: Het kan misschien tóch...... Inmiddels was duidelijk geworden dat Quick Steps op achterstand stond tegen Oegstgeest. Voor de formatie van trainer Domingos het sein om nog fanatieker de aanval te zoeken. Even later was het al 6-0 via goals van Maurizio Resodiwirjo en, wedero Jaouad Afkiran. Uit een van de weinige tegenaanvallen wist Semper de 6-1 aan te tekenen. Een tegenvaller, die echter snel vergeten was toen Jim van Wetten RAS op 7-1 bracht. Semper Altius stond inmiddels met 10 man op het veld. Een doorgebroken RAS-aanvaller werd tegen de grond geschopt. Vlak voor tijd kwam RAS op 8-1 door een goed insgeschoten penalty van Jim van Wetten. Tot ieders verbazing mocht de doelman van de tegenstander, die Bianco Sieck letterlijk torpedeerde, blijven staan. Zelfs geen gele kaart. Een vreemde beslissing van de overigens verder prima leiding gevende arbiter. RAS, dat besefte dat 8-1 nog net niet genoeg was, zette nogmaals aan voor meer, maar het lukte allemaal (net) niet. Na afloop dus verslagen spelers op de grasmat. Het besef was er: RAS had het vanmiddag, door de 4-3 nederlaag van Quick Steps op Oegstgeest, alsnog kunnen realiseren, de promotie naar de derde klasse. Twee doelpunten komen we dit seizoen tekort. Na afloop werd er dan ook teruggekeken naar andere wedstrijden. Bijvoorbeeld het duel van vorige week, toen RAS met 2-6 verloor van Quick Steps. De hele achterhoede was toen afwezig en dat heeft een paar tegendoelpunten gekost. Als, áls, áls.....Maar met áls koop je niets. Het is zoals het is. RAS kan, nadat de eerste emoties wat gezakt zijn, met trots terugkijken op een mooi seizoen, waarin veel bereikt is. Heel veel. Maar net niet datgene waarop stiekem gehoopt was.....
We gaan nu lekker vakantie nemen en daarna weer werken aan een nieuw seizoen vol nieuwe kansen. Een op voorhand mooi seizoen met waarschijnlijk derby's tegen DUNO, SEV, Kranenburg en het gedegradeerde SV Loosduinen in het vooruitzicht. Nu al zin in!
Henk de la Haye