RAS begint nacompetitie met overwinning bij Oegstgeest

Oegstgeest 1

Hvv RAS 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse/4e klasse 4) nr12 3B-HPK4B-MPK nacompetitie

20 mei 2017 14:30

Smedinga, V.M.

Onbekend

Het eerste elftal van RAS is de nacompetitie uitstekend begonnen. In en bij Oegstgeest werd met 0-1 gewonnen van de plaatstelijke trots. Op het zeer fraaie sportpark De Voscuyl ontspon zich voor de ongeveer 150 toeschouwers een interessant duel waar voor elke meter werd gestreden.
RAS had het, met name in de eerste helft, niet makkelijk. De tegenstander bleek een technisch vrij begaafde ploeg, die RAS bij tijd en wijle flink onder druk wist te zetten. Tot uitgespeelde kansen kwam het echter, op een grote mogelijkheid na, niet. De verdediging van de geel-zwarten hield goed stand. RAS kwam er af en toe goed uit. Sander Huijbers was de grote uitblinker aan onze kant. Hij maakte vele kilometers en ging voorop in de strijd.
Een grote tegenvaller was dat Sander Janssen in de 44e minuut met tweemaal geel, en dus rood, het veld moest verlaten. Nog geen minuut later kwam de ploeg van trainer Domingos echter, geheel uit het niets, toch op voorsprong. Een snelle uitval werd door Bianco Sieck, via het hoofd, tot doelpunt gepromoveerd.

De tweede helft kende een heel vervelend verloop voor Nathan Navarro. Na ongeveer een kwartier spelen kwam hij zeer ongelukkig in botsing met eigen doelman Van der Spek. Deze probeerde de bal weg te boksen, maar raakte Navarro vol op het hoofd. Nathan was even helemaal van de wereld en er was even paniek bij de medische staf. Een ambulance, die overigens bijna een kwartier op zich liet wachten, moest eraan te pas komen. Navarro werd meegenomen naar het ziekenhuis, waar een zware hersenschudding werd geconstateerd. Inmiddels is hij gelukkig weer thuis, maar zal  hij nog wel even rust moeten houden. Beterschap, Nathan!!

Ondanks dat RAS, uiteraard, aangeslagen was door het incident, werd de wedstrijd vervolgd. RAS verdedigde met man en macht en probeerde door middel van snelle counters de voorsprong te vergroten.
Arbiter Smedinga had, laten we het maar zo zeggen, niet zijn beste dag. De leidsman strooide met gele kaarten, maar beperkte zich daarbij vooral tot RAS. De thuisploeg had regelmatig last van "vallende ziekte", maar de scheidsrechter zag er steeds een overtreding in. Om af en toe gek van te worden. Mede daardoor zal RAS volgende week in het thuisduel tegen Quick Steps nogal wat spelers vanwege een schorsing moeten missen. Voor trainer Domingos dus zaak om goed te puzzelen de komende dagen.
De thuisploeg had nog de energie voor een slotoffensief, maar ook daarin werd men niet meer gevaarlijk. Bianco Sieck, in de tweede helft, na het uitvallen van Navarro als laatste man gepositioneerd, kopte elke hoge bal weg en was een rots in de branding.
Na afloop had trainer Domingos (links op de foto hieronder) niets dan lovende woorden voor de inzet van zijn ploeg, die inderdaad een collectieve prestatie leverde. Een prima begin dus van deze nacompetitie. Volgende week wacht het thuisduel tegen Quick Steps (14:45 uur) en de week daarna mag het karwei afgemaakt worden tegen, wederom thuis, Semper Altius (Eveneens om 14:45 uur)

Henk de la Haye.