KAMPIOENSWEDSTRIJD RAS wordt enorm spektakel

18 april 2024 7:45

Zaterdag, 20 april 2024, speelt RAS 1 de kampioenswedstrijd. Tegenstander aan de Albardastraat is Semper Altius. Het wordt een groot spektakel. Rookpotten, vuurwerk, spandoeken, niets is te gek. De dag wordt afgesloten met een spetterend feest met een optreden van Robbie te Pas.

Het eerste elftal van RAS heeft een geweldig seizoen achter de rug. Het is bijna niet te bevatten dat de ploeg van trainer Jonas dos Santos Baltazar minder dan een jaar geleden degradeerde uit de vierde klasse. Ondanks dat RAS bij vlagen gewoon goed gevoetbald had, redde de jonge formatie het net niet. De penalty's deden RAS de das om. De ontzetting was groot en velen vreesden dat het wel eens lang zou kunnen duren voordat we terug zouden kunnen keren uit de vermaledijde vijfde klasse. Niets bleek echter minder waar. RAS won de eerst acht duels op rij en bouwde zo een aardig buffertje op, genoeg om nu kampioen te kunnen worden.
RAS_degradatie_2023.jpg
De eerste nederlaag van het seizoen was echter tegen...... Semper Altius. En laat dat nu net de tegenstander zijn in dit kampioensduel. Het zal dus zeker geen walk-over worden tegen de ploeg van oud-RAS-trainer Eki Korte, die zelf ook nog belang heeft bij een goed resultaat. Wel een schiterend affiche.
RAS_logo.jpgSemper_Altius.jpg
Voor het laatste kampioenschap van RAS moeten we ver terug in de historie. Natuurlijk is RAS later nog wel een paar keer gepromoveerd, maar echt kampioen werden we voor het laatst in 1992. Zowel RAS 1 als 2 werden dat jaar kampioen. Aanvoerder was Ramses van Rijn, die later ook nog kampioen zou worden met het tweede, na het seizoen 1996/1997.
Saillant detail is dat Souhail Afkiran (foto) zaterdag in zijn voetsporen kan treden. Hij werd in 2009 kampioen met RAS 2 en kan nu, als aanvoerder, zaterdag kampioen worden met het eerste. Wat zou het mooi zijn om hem zaterdag met de schaal in handen te zien staan....
RAS_Afkiran.jpg

Na afloop zal er ongetwijfeld vuurwerk zijn, ook in de kantine, want niemand minder dan zanger ROBBIE TE PAS zal de dag feestelijk afsluiten.
Robbie_te_Pas.jpg
Nu alleen nog even winnen van Semper Altius natuurlijk...... Kom onze jongens steunen in deze belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Ze hebben uw hulp nodig. De wedstrijd begint om 14:30 uur en staat onder leiding van referee Vugts.