RAS pas laat langs VCS: 4-1

17 maart 2024 6:00

Het eerste elftal van RAS heeft het zichzelf in de thuiswedstrijd tegen VCS vooral zelf lastig gemaakt. De geel-zwarten speelden de zwakste wedstrijd van het seizoen en grossierden in foute passes. Desondanks werd het, op papier, toch een eenvoudige overwinning: 4-1.
Met name het eerste uur was bedroevend. VCS, dat al na een kwartier met tien man kwam te staan na een rode kaart, hield dat eerste uur stand omdat RAS een veel te laag tempo hanteerde.

Edwin Sintim was de gevierde man bij RAS. Een minuut voor rust zorgde hij, door een uitstekend genomen penalty, voor de 1-0 ruststand.
VCS had daarvoor overigens twee grote kansen onbenut gelaten, mede dankzij het excellente keeperswerk van invaller-goalie Dennis van Doren.
Dennis_van_Doren.jpg
Wie dacht dat de tweede helft wel even een verplicht nummer zou worden, kwam bedrogen uit. Ondanks dat de doelman van VCS amper meer kon lopen, werd er geen bal tussen de palen geschoten. Sterker nog, uit een snelle counter maakten de gasten 1-1. Een afgang dreigde.
In het laatste kwartier rechtte RAS echter de rug en kon men de tegenstander ver terugdringen.  Het was wederom Sintim die in de 75e minuut de 2-1 liet aantekenen uit wat een echte frommelgoal mag heten. Via de paal kwam de bal voor de voeten van Edwin die de bal feilloos inschoot.
Even later was het weer raak. Na een bijzonder fraaie aanval was het Emre Tuzlacik die voor de bevrijdende 3-1 zorgde. Het slotwoord was Sintim (foto) die met zijn derde doelpunt van de dag voor de 4-1 eindstand zorgde. Zijn doelpunt was er overigens een van grote klasse. Van een metertje of 25 krulde hij de bal fraai in de rechterkruising.
Edwin_Sintim.jpg
De toch nog ruime overwinning camoufleerde wel het zeer matige spel van deze zaterdag. RAS staat, vrij royaal, op de eerste plaats, maar we zijn er echt nog niet. Daarvoor zal het spel toch echt nog wat beter moeten worden de komende tijd. Hoe dan ook: Deze overwinning is in elk geval lekker meegenomen. Ook mindere wedstrijden moet je in winst omzetten en dat gebeurde zaterdag. Na afloop werd er in de kleedkamer dan ook een klein feestje gevierd.

Henk de la Haye.