Sterk RAS doet goede zaken

3 maart 2024 5:45

Het eerste elftal van RAS heeft afgelopen zaterdag goede zaken gedaan. Zelf won de ploeg met maar liefst 5-0 (Ruststand 3-0) van Haagse Hout en het zag directe concurrent Semper Altius in de topper tegen VCS niet verder komen dan een 0-0 gelijkspel. Quick Steps, dat met maar liefst 8-1 won van HDV, staat nu tweede met zes punten achterstand. Volgens sommige media kan RAS de titel al ruiken, maar dat is wat ons betreft echt nog prematuur.

RAS speelde een ijzersterke wedstrijd en gaf de tegenstander geen moment het idee dat er wat te halen viel aan d Albardastraat.  Na 16 minuten opende Edwin Sintim de score. Even later was het Serkan Tuzlacik die, na een fraaie combinatie, de marge verdubbelde. Vlak voor rust zorgde Robert Raza voor de 3-0 ruststand. De ploeg was vastberaden en gaf eigenlijk niets weg. Er was dan ook een bescheiden applausje te horen van het ereterras.
RAS_Haagse_Hout_2024_2.jpg
In de tweede helft nam RAS wat gas terug, maar dit deed men wel zonder dat de opponent gevaarlijk kon worden. Op een enkel kansje na bleef de defensie vier overeind. In de 60e minuut werd het 4-0 dankzij, wederom, Sintim. imad Oaulhadj zorgde niet veel later voor de 5-0.  RAS speelde daarna de wedstrijd professioneel uit en kreeg zelfs toen nog wat kansen op meer.
RAS_Haagse_Hout_2024_1.jpg

Na afloop kwam ook nog het goede nieuws dat Semper Altius thuis punten had geknoeid tegen VCS. Een mooie stap op weg naar...... Nee, we noemen het nog niet. We tarten het lot niet! Wel kunnen we tevreden terugkijken op een goed duel en de wedstrijd van de komende week (uit bij HDV, red.) met vertrouwen tegemoet zien.

H. de la Haye.