RAS laat zich niet opjutten

25 februari 2024 9:00

Zaterdag stond de uitwedstrijd tegen HPSV op het programma. In de strijd om het kampioenschap is iedere wedstrijd belangrijk, maar HPSV uit is volgens de trouwe volgers, zelden makkelijk door RAS gewonnen.

Onder dit gesternte werd op het droge maar erg hobbelige veld begonnen en RAS kwam uitstekend uit de startblokken. In de derde minuut draaide Edwin (door somige Steven genoemd en hieronder op archieffoto te zien) zich knap vrij en opende op rechts naar Emre die de bal voorgaf op Cerkan die knap achter zijn standbeen scoorde.

Edwin_Sintim.jpg

Direct hierna kreeg RAS wat kansen op de 2-0 maar in plaats van te scoren ging RAS meer en meer mee in het spel van HPSV: Een klein speelveld  op een hobbelig veld. Hierdoor kwam HPSV onder de druk uit en kreeg wat mogelijkheden die onzuiver werden afgerond. Na 35 minuten kreeg de thuisploeg na onnodig balverlies een makkelijk gegeven penalty die onberispelijk werd afgerond: 1-1. De wedstrijd kwam nu los en nog geen twee minuten later scoorde HPSV 2-1 vanuit een afvallende bal.

RAS had er duidelijk de balen in en ging direct op zoek naar de gelijkmaker. Deze viel op slag van rust door Edwin. 2-2 in de 45e minuut.

In de rust werd het speelplan aangepast en duidelijk gemaakt dat RAS zich niet moest laten opjutten. Twee taktische wissels werden gemaakt. Dit bleek een goede zet,  het veld werd in balbezit groot gemaakt en de steekbal achter de HPSV verdediging gezocht. Dit leidde direct tot ruimte voor Cerkan die drie man omspeelde en daarna de bal in de verre hoek schoot. 2-3 in de 46 minuut. RAS bleef hierna op dezelfde wijze spelen en kwam ettelijke malen alleen voor de HPSV keeper. Hieruit scoorde Edwin de vierde en vijfde goal en Mucho de zesde en zevende.

Een klinkende 2-7 overwinning en met het verlies van Quick Steps tegen Haagse Hout, nu Semper Altius als naaste belager op vijf punten.

Laat nu Haagse Hout aanstaande Zaterdag de volgende tegenstander van RAS zijn. Een lastige tegenstander zo bleek al tijdens bij de uitwedstrijd die RAS, na een lastige wedstrijd, op het laatst nipt wist te winnen.

De weg naar het kampioenschap is nog lang en vol valkuilen.

Jose a Haia