Henk Ruijl (DUNO) hoopt dat RAS behouden blijft voor de vierde klasse.

12 april 2023 4:45

Komende zaterdag, 15 april 2023, staat weer de kraker tegen buurtgenoot Hsv DUNO op het programma. Aan de Albardastraat maken we ons klaar voor deze heerlijke derby. Hoe kijkt men bij de groen-zwarten naar deze komende thriller? We vragen het Henk Ruijl, vicevoorzitter van de buren.

"RAS tegen DUNO, dat is toch wel Ajax tegen Feyenoord in de Vruchtenbuurt.
Met alles erop en eraan, een wedstrijd om met plezier naar vooruit te kijken."

"Sinds dit seizoen hoort RAS tegen ODB natuurlijk ook thuis in de reeks van Vruchtenbuurtkrakers, maar RAS en DUNO hebben nu eenmaal een langere traditie om tegen elkaar te spelen. Het verschil op de ranglijst is dit seizoen wat groter dan anders, met DUNO bovenin bivakkerend en RAS op de 11de plek, strijdend voor elke punt om nacompetitie te ontlopen. Als bestuurslid van een medeclub in ons dorp Vruchtenbuurt zou ik RAS het allerliefst het ontlopen van die nacompetitie gunnen; maar daarover thuis sprekend – met ook de aanvoerder van groen-zwart in de gelederen - heb ik deze deal nog niet kunnen sluiten. Te vrezen valt dat DUNO voor de volle winst gaat, in nog zeker een sprankje hoop op het kampioenschap (al is de voorsprong van PGS/Vogel al wel immens), maar anders toch zeker strevend naar een plekje in de strijd om promotie na de reguliere competitie. Neemt niet weg dat we, onder het motto je gunt het liever een goede buur dan een verre vriend, natuurlijk hopen dat RAS voor de vierde klasse behouden blijft", aldus Ruijl, die echter meteen aangeeft dat DUNO RAS niet de helpende hand gaat bieden:  "Kunnen moeilijk zeggen dat we als DUNO daar zaterdag alles aan gaan doen, maar zo zitten we daar als dichtbij-buurtman zeker in. Voor alles blikken we graag vooruit op een wedstrijd die weer eens ouderwets veel hoogtepunten mag kennen, en bovenal een sportief verloop."

Het duel aan de Albardastraat begint om 14:45 uur. Zorg dat u er op tijd bij bent, want er wordt grote drukte verwacht voor deze klassieker......

Henk_Ruijl.jpg