Gele en Rode kaarten voortaan direct doorberekend

1 september 2022 5:15

Natuurlijk proberen we het met zijn allen zoveel mogelijk te voorkomen, maar het komt toch nog regelmatig voor dat ook een speler van onze club een gele of zelfs rode kaart krijgt. Hieraan zijn uiteraard kosten verbonden. Met ingang van dit seizoen worden deze kosten direct doorberekend aan de desbetreffende speler.

RAS wordt door de KNVB direct op de hoogte gebracht van de kaarten en het bestuur zal dan maandagavond een tikkie sturen naar het desbetreffende lid.

Tikkie.jpg
In het verleden werden deze kosten nog wel eens met de mantel der liefde overdekt, maar de kosten liepen soms de spuigaten uit.

De kosten voor een kaart kunnen aardig oplopen. Hieronder kun je lezen wat de kosten zijn die zullen worden doorberekend:

Registratie eerste t/m derde, vijfde t/m zevende waarschuwing € 16,20
Registratie vierde, achtste en volgende waarschuwing € 28,60
Registratie twee waarschuwingen in één wedstrijd € 28,60
Strafoplegging na veldverwijdering € 28,60
Rode_en_gele_kaarten.jpg

Gele kaarten B-categorie

In de B-categorie worden nog wel gele kaarten gegeven, maar die worden meteen geïncasseerd d.m.v. een tijdstraf. Senioren en junioren t/m JO13 10 min, JO12 pupillen 5 minuten. Daar zijn verder geen kosten aan verbonden.

Straffen

Leidend zijn de uitspraken die in sportlink zijn vermeld door de KNVB. De betreffende speler krijgt van de KNVB via in sportlink geregistreerde mailadres bericht of een boete/schorsing is uitgedeeld. Alle gele kaarten in een seizoen worden bij elkaar opgeteld. De KNVB voert een lik-op- stukbeleid. Dit betekent dat een speler die met een directe rode kaart van het speelveld wordt gezonden, (automatisch) niet mag deelnemen aan de eerstvolgende bindende wedstrijd van zijn team. Tot en met de dag waarop dit team één bindende wedstrijd heeft gespeeld, is de speler ook niet gerechtigd om in een ander elftal van onze vereniging uit te komen.