ALV RAS: "Het gaat op vele gebieden goed met de vereniging"

21 mei 2019 5:15

Voorzitter Mark Voogd keek gisteren, tijdens de Algemene Ledenvergadering, terug op een op vele gebieden succesvol seizoen en kijkt ook optimistisch naar de toekomst: Toch is er nog veel te doen de komende jaren en zal het aantal vrijwilligers omhoog moeten.

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van maandagavond viel er vooral veel goed nieuws te melden. Het eerste elftal draait een goed seizoen en kan zich zelfs aanstaande zaterdag nog plaatsen voor de nacompetitie. Financieel staat de club er goed voor, al zullen er de komende jaren ook flink wat uitgaven gedaan moeten worden. De jeugdafdeling floreert en ons Poolse elftal is kampioen geworden.

Natuurlijk zijn er ook zaken die zorgen baren. Het aantal vrijwilligers is momenteel te klein en dat laat zich vooral voelen op het gebied van de keuken en bar. Daar moet te vaak een beroep worden gedaan op dezelfde mensen en dat kan niet zo doorgaan. Voorzitter Voogd deed dan ook een oproep voor meer vrijwilligers. Ook de kleedkamers zijn niet meer van deze tijd en zouden eigenlijk vervangen moeten worden. De komende periode zal, samen met ODB en de gemeente Den Haag, worden gekeken naar mogelijkheden om ze te vernieuwen, dan wel grondig te renoveren.
Tenslotte werd er door de ALV beslist dat m.i.v. komend seizoen bij contributieachterstand niet meer kan worden gevoetbald. Dit zal de komende tijd ook worden gecommuniceerd. Gelukkig gaat het overigens wel goed op dit gebied. De contributie-inning gaat, dankzij o.a. Sandra, beter dan ooit.
Na de beantwoording van wat vragen uit de zaal over actuele zaken, zoals de gang van zaken rond de Turnhal op ons terrein, werd de vergadering afgesloten met een drankje voor alle aanwezigen.