Actuele Corona maatregelen RAS

13 november 2021 20:45

Actueel zaterdag 13-11-2021

Het bestuur van RAS zal de bezoekende verenigingen via Voetbal.nl op de hoogte houden van het bij ons voor hen geldende protocol rond wedstrijden op ons terrein. Voor iedereen die hier komt spelen hieronder de tekst die aan alle clubs verzonden is.

Zeer belangrijk is dat de spelers en begeleiders van een team zich als één team melden bij de ingang. Zo kunnen wij controleren wie er die dag op ons terrein aanwezig is.

Alle wedstrijden en trainingen kunnen gelukkig de komende weken gewoon doorgaan. Vanaf maandag 15 november 2021 mogen we helaas geen toeschouwers meer ontvangen op Sportpark Albarda. Dat betekent derhalve dat alleen sporters, begeleiders, scheidsrechters, rij-ouders en andere mensen in functie Sportpark Albarda mogen betreden. Zie onderstaand het overzicht van de belangrijkste maatregelen op Hvv RAS zoals die gelden vanaf maandag 15 november 2021.

Die maatregelen vragen veel aanpassingsvermogen en we begrijpen dat sommige maatregelen vervelend zijn, maar het is belangrijk dat we allemaal, en (derhalve) ook als vereniging, onze verantwoordelijkheid (blijven) pakken.

''CTB'' = coronatoegangsbewijs

Sporten op Sportpark Albarda

Om het clubgebouw te betreden, is voor mensen ouder dan 18 jaar die niet in functie zijn een coronatoegangsbewijs (''CTB'') nodig.
Mensen in functie (e.g. leiders/trainers/commissieleden/scheidsrechters/clubgebouw vrijwilligers) kunnen het clubgebouw in principe betreden zonder CTB. Sporters ouder dan 18 jaar moeten dus hun CTB laten zien. Er zal actief worden gecontroleerd bij de ingang (sportpark) van het clubgebouw.

Voor bezoekende verenigingen, staan wij onderstaande aantallen begeleiding toe op wedstrijddagen:
  • Half-veld 2 begeleiders en 3 chauffeurs
  • Heel-veld 3 begeleiders en 5 chauffeurs
Na de eerste controle van het CTB is het mogelijk om een bandje te krijgen, zodat je niet steeds opnieuw het CTB hoeft te tonen als je het clubgebouw wil betreden.

Op doordeweekse dagen zullen onze gastvrouwen de controle voor hun rekening nemen. Er zal worden gecontroleerd door vrijwilligers/(team)ouders en leden van Hvv RAS. Bedenk je goed dat deze mensen Hvv RAS helpen bij het handhaven van de maatregelen zodat we met zijn allen kunnen blijven sporten op Sportpark Albarda,. Het heeft geen zin om in discussie te gaan over nut en noodzaak van de maatregelen met deze mensen die het op vrijwillige basis doen. Deze maatregelen zijn door de overheid opgelegd.

In het clubgebouw zullen wat minder stoelen staan dan gebruikelijk, omdat het dringende advies is om 1,5 meter afstand te houden.
• De kleedkamers en douches zijn open. Qua CTB gelden dezelfde regels als hierboven beschreven voor het clubgebouw.
• Het terras is integraal onderdeel van ons complex. Op het terras van Sportpark Albarda zal dan ook niet om een CTB worden gevraagd.