RAS 18+1 ( 7X7) moet meerdere erkennen in LYRA 18+1

19 september 2022 5:45

Met ingang van dit seizoen spelen een aantal van onze veteranen op zaterdag een zogenaamde 7 tegen 7-competitie. De KNVB noemt het een 18+ competitie. De eerste officiële wedstrijd werd afgelopen zaterdag gespeeld. Het werd niet meteen een eclatant succes, zoals blijkt uit onderstaand verslag van een van onze sterspelers:

Na een toeristische route met een extra rondje over de ronde kwamen we aan op het sportpark van LYRA voor de wedstrijd tegen LYRA 18+1.

Onze eerste wedstrijd met een nieuw team van oud-gedienden Zo hebben we Ricardo en Johan weer van stal gehaald. Ook verveeltje Ben is weer van de partij. De rest zijn Kees, Wim, Alex Stavers,  Alex Voogd, Jeffrey ja ook een van de stravers familie en Pietje.

Afwezig en ook onderdeel van het team zijn Patrick en Fred. Ook Kees schreef af omdat hij zich de hele dag dronken voelt hahhaha. We waren niet anders gewend van hem. Gelukkig heeft Pietje toch nog wat extra's geregeld.

Hopelijk gaan we wel met deze 11 spelers een leuk seizoen tegemoet.

18_plus.jpg

1e helft

Vol vertrouwen van het voorgaande toernooi starten we aan deze wedstrijd. Met goede combinaties en positie spel in de eerste 10 minuten ging het nog redelijk. De tegenstander was in het begin van slag en wisten even geen raad met ons goede spel. Daarna was het aan lyra. Een mooie verre uittrap van de keeper van lyra viel over de verdediging(ben en ricardo) en het stond  1- 0 voor lyra.. Daarna gingen de jaartjes toch weer even tellen en de stand bij rust van 6 - 0.

2e helft

Omdat ons achterhoede het zwaar had de eerste helft tegen deze fysiek jonge sterke tegenstander werd er gekozen om juray en yusef naast elkaar te zetten in de achterhoede . Maar helaas viel direct na de rust de 7 - 0. Toch lukte het ons weer om meer even grip te krijgen op de wedstrijd en konde we zowaar twee keer scoren. Daarna gaf lyra nog even gas bij en de eindstand was 13 - 2.

Dit betekende helaas dat we verloren van deze uitstekende tegenstander. Een leerzame wedstrijd, waarin we gestreden hebben tot de laatste minuut. En de lol was er gelukkig nog in de kleedkamer met appelsap en oja de kannetjes bier.

Hoogtepunt van de wedstrijd was toch van Wim. Die speelde 2 spelers uit op de achterlijn zonder bal hahahhaha.

Volgende spelen we thuis uit 15:15 uur tegen HBSS 18+ JM

De pen 🖍