Veteranentoernooi meer dan geslaagd

23 augustus 2022 6:00

Organisator Pieter Warmenhoven werd er een beetje verlegen van. Na afloop van het door hem georganiseerde veteranentoernooi viel hem veel lof ten deel van de deelnemers en toeschouwers. Het toernooi was dan ook meer dan geslaagd. Met dank aan alle vrijwilligers, de zon, de sportieve teams en een geweldige zanger. Dat uiteindelijk mede-complexbewoner ODB het toernooi won, viel nauwelijks iemand op. Het ging vooral om de gezelligheid. De zogenaamde "Derde helft" duurde dan ook lekker lang.

Alle teams waren komen opdagen en dus kon het toernooi mooi op tijd beginnen. Een toernooi waar naar uitgekeken was. Voor het eerst sinds vele jaren weer eens een echt ouderwets Veteranentoernooi op RAS. Dat was, sinds het Hotsknotsbegoniatoernooi van enkele jaren geleden, niet meer voorgekomen.
Veteranentoernooi2.jpg
Iedereen had er dan ook zin in. Geen wanklank klonk er deze zaterdag. Zeker niet bij zanger Gianluca, die de sterren van de hemel zong.
Veteranentoernooi4.jpg
Dagenlang was er aan de voorbereiding gewerkt. De saté's waren vakkundig geregen, het terras gezellig neergezet en alles in orde gemaakt. Zaterdag om 8 uur liepen de vrijwilligers al over het terrein.
Veteranentoernooi6.jpg
De zon werkte ook mee, dat scheelt ook een slok op een borrel. Niet te warm, maar wel de hele dag zon. Heerlijk dus, ook voor de vele toeschouwers.
De finale ging tussen ODB en DUNO. ODB won met 3-0. Niemand die zich daar druk om maakte. Het ging vooral om de gezelligheid en het plezier tijdens dit 7 vs 7 toernooi.
Veteranentoernooi5.jpg
De derde helft duurde tot in de avond.
Dank aan alle vrijwilligers die dit tot een succes hebben gemaakt en speciale dank aan Pieter Warmenhoven, de initiator van dit spektakel, dat hopelijk volgend jaar een vervolg zal krijgen. Aan de deelnemende teams zal het niet liggen. Die kwamen na afloop al direct vragen of er al een nieuwe datum bekend was...
Veteranentoernooi1.jpg